Bestyrelsesansvarlige:

Marlene Mølholt (F21) Tlf. 22551499

Bente Benderska (G19) Tlf. 20206472

 

  1. Kristina
  2. Arni
  3. Anna
  4. Mathilde
  5. Ikram
  6. Jimmi
  7. Charlotte
  8. Mohammed
  9. Berit
  10. Camilla
  11. Karin
  12. Inge-Merete
  13. Dorte
  14. Julie
  15. Monique
  16. Chris
  17. Andrea
  18. Tommy
  19. Majamaluca
  20. Stig
  21. Bo
  22. Rikke
  23. Al Masri
  24. Abdulmoeli
  25. Kasper
  26. Irene
  27. Misja
  28. Torunn
  29. Kenneth
  30. Casper
  31. Mathilde M.
  32. Sidse
  33. Karen
  34. Carli
  35. Søs
  36. Hanna
  37. Daisy
  38. Hanne
  39. Morten
  40. Grith
  41. Lizette
  42. Abdel
  43. Jamal
  44. Natasja
  45. Cecillie
  46. Anita
  47. Mohamed W.
  48. Azad
  49. Hamida
  50. Klaudia

 

 

 

Kolonihaveforeningen Virkelyst  4100 Ringsted  

Opskrivning til venteliste i Virkelyst –  April 2024.

Alle personer
uanset bopæl kan opskrives på ventelisten efter bestemmelserne i
Kolonihaveloven og efter de bestemmelser, Ringsted Kommune har bestemt i
lejekontrakten med Øst- og Midtsjællands Kreds, som vi lejer Virkelyst arealet
af.

Ud over disse
generelle bestemmelser gælder følgende for optagelse på ventelisten:

  • Der optages  personer på ventelisten løbende, kontakt  Marlene Mølholt: finans@hf-virkelyst.dk
  • Maksimum for antal personer på
    ventelisten er 50.   
  • Ventelisten er offentlig, og man
    skal opgive navn og adresse og vise sygesikringsbevis.
  • Ventelisten kan udelades ved
    udlejning til visse familiemedlemmer til den person, som senest har lejet
    havelodden. Det drejer sig om ægtefællen, den registrerede partner eller
    samlevende gennem mere end 2 år, slægtninge i ret op- og nedadstigende
    linje, herunder børn, børnebørn og forældre samt ægtefællens eller den
    registrerede partners slægtninge i ret op- og nedadstigende linje,
    herunder f.eks., ægtefællens særbørn, hvis der er uskiftet bo. Disse
    undtagelser gælder både ved udlejning som følge at kontraktudløb og ved
    opsigelse m. v. herunder ved lejerens død.
  • For at undgå en masse unødvendigt
    spildtid er det et krav, at alle, som ønsker optagelse på ventelisten, skal
    have adgang til en e-mail adresse, hvor vedkommende kan kontaktes. Spildtiden
    kan f.eks. skyldes postvæsenets lange ekspeditionstider, 5 dage fra
    afsender til modtager og 5 dage tilbage igen plus dage, hvor den tilbudte
    skal tænke sig om. Alt i alt kan der meget let gå 14 dage på denne måde. Så
    lang en ventetid vil gøre ventelisten aldeles ubrugelig.

Man
behøver ikke at sætte ventelisten med folks navne på hjemmesiden, man kan give
hver person et tal eller bogstav, og denne liste sætter man så på hjemmesiden.
Men listen med folks navne og adresser skal være tilgængelig på kontoret.

  • Der sendes besked pr. mail  til samtlige personer på ventelisten,
    når der er huse til salg. Den der står øverst på listen har første ret, og
    ellers er det i prioriteret rækkefølge.
  • Der opkræves et gebyr på 100,- kr,
    når personer optages på listen, og derefter et gebyr på 50,- kr pr år, så
    længe man ønsker fortsættelse på ventelisten. Gebyret opkræves pr. mail 1. april hvert år. Betales denne ikke, slettes man af listen.

 Det er en betingelse, at køber overtager huset
på haveloddet. Løsøre er frivillig Hvis alle på ventelisten har sagt nej til
huset til vurderingsprisen, kan ejeren frit sælge huset til en person uden for
ventelisten. Det forudsættes, at ejeren ikke har krævet, at køber overtager
løsøre.  

Revideret den 9.
december 2024

Bestyrelsen.